  • 41. Data: 2009-11-08 19:20:51
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:c09e898d-a765-487b-93fc-d4c0409a4345@b15g2000yq
    d.googlegroups.com...

    >co za różnica w noszeniu dewna, dokładaniu, wynoszeniu popiołu w
    >przypadku kominka wodnego i powietrznego, może czegoś nie rozumiem

    Najwyrazniej.
    Streszcze wiec jeszcze raz. Sensem ekonomicznym kominka z plaszczem jest
    czeste palenie w nim. Inaczej to po prostu glupia inwestycja. Powiedz nam
    moze jaki jest sens montowania czegos co jest duzo drozsze i bardziej
    klopotliwe jezeli nie zamierza sie z tego korzystac, albo korzystac
    okazjonalnie, bo moze my czegos nie wiemy?

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-11-08 19:23:57
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 8 Lis, 16:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:fe728c5d-22a5-44e2-9e7a-6630bd18a337@
    z41g2000yqz.googlegroups.com...

    > No oczywiscie, skoro nie mam kominka z plaszczem to znaczy ze nie mam o nim
    > pojecia i nie powinienem zabierac glosu w dyskusji bo nic o nim nie wiem.

    no to wskaż w którym miejscu tak twierdziłem, bo albo masz urojenia,
    albo mój cztnik nie wyświetla wszystkich wiadomości...
    pozdrawiam
    s_13

  • 43. Data: 2009-11-08 19:37:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Powiedz nam
    > moze jaki jest sens montowania czegos co jest duzo drozsze i bardziej
    > klopotliwe jezeli nie zamierza sie z tego korzystac, albo korzystac
    > okazjonalnie, bo moze my czegos nie wiemy?

    a dlaczego chcesz, żebym udowadniał sens tego co napisałeś, czy ja
    się w którymś miejscu z tym nie zgodziłem, czy twierdziłem inaczej,
    czy wogóle wypowiadałem się w temacie sensu takiego kominka ogólnie
    (wyjaśniałem tylko moje powody decyzji)?
    jedynym zarzutem jaki mam, jest to, że ktoś (RudeBoy) twierdzi, że
    kominek WODNY to kotlownia w salonie, a ja twierdze, że KAŻDY kominek
    używany non stop jako jedyne źródło ma szansę zamienić salon w
    kotłownię, nie jest to domeną kominków wodnych, a taką łatkę im się
    przyczepia, a przy okazji stwierdzam fakt, że w kazdej dykusji o
    kominkach wodnych w końcu pada to przekręcone stwierdzenie i że
    zazwyczaj, jak się okazuje w dalszej dyskusji, jest ono autorstwa
    osoby, która tego kominka nie ma (nie wiem w dalszym ciągu czy RudeBoy
    ma czy nie ma kominka), jeżeli odnosisz to do siebie i doczytujesz się
    tutaj jakiegoś zakazu wypowiadania się w temacie przez osoby
    "bezkominkowe", to albo ty coś nadinterpretujesz, albo ja niewyraźnie
    piszę... :-)
    no i jeszcze jeden zarzut do takich jak Ghost co piszą, żeby pisać, a
    gówno z tego pisania wynika... bo nawet czytać ze zrozumieniem
    prostych zdań nie potrafią...

    pozdrawiam i i ze swej strony kończe ten durny wątek, do którego już
    nawet samemu założycielowi nie chce się zaglądać :-)
    pozdrawiam
    s_13

  • 44. Data: 2009-11-08 19:40:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    m.googlegroups.com...

    >no to wskaż w którym miejscu tak twierdziłem, bo albo masz urojenia,
    >albo mój cztnik nie wyświetla wszystkich wiadomości...

    Dobra mam urojenia, inni jak widac tez.

    Pozdrawiam
    TK

  • 45. Data: 2009-11-08 20:03:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    >kominek WODNY to kotlownia w salonie, a ja twierdze, że KAŻDY kominek
    >używany non stop jako jedyne źródło ma szansę zamienić salon w

    Tylko to nic nie zmienia w kwestii, ze kominki z plaszczem robia za
    kotlownie.

  • 46. Data: 2009-11-08 20:22:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    >czy wogóle wypowiadałem się w temacie sensu takiego kominka ogólnie
    >(wyjaśniałem tylko moje powody decyzji)?

    Twoje powydy decyzji pewnie sa racjonalne, ale...

> [...]
    >używany non stop jako jedyne źródło ma szansę zamienić salon w
    >kotłownię, nie jest to domeną kominków wodnych,

    Tylko ze inaczej nie ma sensu go montowac. Jak montujesz kominek wodny to
    oczywiste jest, ze normalnie myslacy czlowiek, majacy odpowiednia wiedze w
    innym celu go nie zamontuje (pomijam mniej racjonalne powody). Innymi slowy
    montujac kominek z plaszczem mozna z duzym prawdopodobienstwem przypuszczac,
    ze bedzie to kotlownia w salonie. A sa inne znacznie bardziej racjonalne
    rozwiazania, na co tez zwracamy tu uwage.

> [...]
    >tutaj jakiegoś zakazu wypowiadania się w temacie przez osoby
    >"bezkominkowe", to albo ty coś nadinterpretujesz, albo ja niewyraźnie

    Nie nadinterpretuje, tylko kolejny raz piszesz o osobach nie majacych
    takiego kominka jako nie posiadajacych dostatecznej wiedzy organoleptycznej,
    a ja twierdze, ze to bez znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-11-08 20:29:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > takiego kominka jako nie posiadajacych dostatecznej wiedzy
    > organoleptycznej, a ja twierdze, ze to bez znaczenia.

    No wlasnie, przeciez on zaatakowal rudeboya za tekst, ze kominek z plaszczem
    robi kotlownie w salonie, wlasnie slowami jak wyzej opisales. To, ze zwykly
    kominek mozna zmusic do "pracy ciaglej" nie zmienia nic, ani tym bardziej
    nie usprawiedliwia zarzutow: "czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym
    tekstem :-)... ludzi którzy nie mają żadnego kominka:-) jak nie masz nic do
    pisania, to nie pisz".

  • 48. Data: 2009-11-08 22:50:12
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Muszę podjąc decyzję, jaki zainstalować kominek, z płaszczem wodnym czy
    > moze bez
    >
    > Ogrzewanie będe miał na kocioł na miał w piwnicy
    >
    > Dom to ok 200m2 Archon Groszek3 jeszcze w stanie surowym zamkniętym
    >
    > Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    > a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?

    Jeżeli masz już instalację CO to z kominek z płaszczem- nie ma sensu robić
    kolejnego systemu grzewczego, kanałów, nawiewów wentylatorów.

    Kominek zwykły + nawiewy powietrza to źródło kurzu, smug przy nawiewach i
    potencjalna przyczyna lub wzmacniacz alergii (spiekanie kurzu). Przy
    wykonaniu grawitacyjnym jest też trudność wykorzystania takiego systemu w
    pomieszczeniach na poziomie kominka lub położonych poniżej.

    Kominek z płaszczem to dodatkowy "napęd" do istniejącej instalacji. Uważam
    że jeżeli chce się mieć kominek (jakiś) i posiada się możliwość podłączenia
    do isntalacji grzeczej to nie ma sensu ładować się w inne rozwiązanie chyba
    że kominek ma być tylko używany okazjonalnie lub być tylko elementem
    budującym nastrój. Kominek z płaszczem jest o TERAZ o tyle fajną sprawą że
    już są wykonania przystosowane do pracy w systemach zamkniętych na co od
    lipca tego roku pozwala nasze prawo. Gdzieś tydzień temu montowałem takie
    cudo LECHMA PL-190 z automatyką: sterownik + przepustnica powietrza, zawór
    automatyczny doprowadzający wodę do chłodzenia płaszcza wodnego i takie tam
    bajerki. Myśląc o takim kominku na etapie stanu durowego domu warto od razu
    zaplanować doprowadzenie do miejsca instalacji kominka rur do połączenia z
    systemem grzewczym domu, kanału doprowadzającego powietrze z zewnątrz
    (najlepiej od strony z której najcżęsciej wieją wiatry) podejścia
    kanalizacyjnego fi 32 mm, podejścia zimnej wody, zasilania 230 VAC, kabla
    lub kabli łączących miejsce instalacji kominka z kotłownią tak by sterownik
    kominka mógł także sterować pompą ogrzewania podłogowego itp. Doprowadzenia
    te warto jakoś zaekranować od paleniska przegrodą lub izolacją odporną na
    wysoką temperaturę.

    W mojej ocenie kominek z płaszczem jest fajnym uzupełnieniem instalacji
    grzewczej gdy posiada się dostęp do taniego drewna, miejsce do jego
    składowania i oczwyiście ma się zacięcie i czas na palenie w kominku wraz z
    całą robotą jaką należy przy tym wykonywać. Wśród moich klientów widać, że
    jednak cena drewna potrafi być niezłą zachętą do palenia w kominku jako
    alternatywa innego paliwa, zwłaszcza gdy tym innym paliwem ma być gaz
    płynny, olej opałowy lub węgiel w okolicach gdzie jego cena jest wysoka.
    Ja ogrzewam swoje mieszkanie gazem, na kominek nie mam warunków (brak
    wolnych kanałów kominowych) ale gdym miał to pewnie bym sobie kominek z
    płaszczem dołożył gdzieś miejsce na składowanie tego drewna zorganizował :)
    ciesząc się grą płomieni i tanim ciepłem.
    --
    Jackare

  • 49. Data: 2009-11-08 23:20:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PL-190 z automatyką: sterownik + przepustnica powietrza, zawór
    > automatyczny doprowadzający wodę do chłodzenia płaszcza wodnego i takie

    Poprosimy zatem szacunkowa cene tego bajerku lacznie z instalacja
    hydrauliczna, pompa i czym tam jeszcze.

> [...]
    > płaszczem dołożył gdzieś miejsce na składowanie tego drewna zorganizował
    > :) ciesząc się grą płomieni i tanim ciepłem.

    I jak to widzisz z normalnym kotlem w kotlowni?

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-11-08 23:51:04
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Poprosimy zatem szacunkowa cene tego bajerku lacznie z instalacja
    > hydrauliczna, pompa i czym tam jeszcze.

    W tym przypadku około 6700, przy czym media i rury były podprowadzone do
    miejsca posadowienia kominka, w innych przypadkach ceny dochodziły do 10 tys
    (brak mediów, układ otwarty z wymieniikiem płytowym, dwie pompy itd)

    > I jak to widzisz z normalnym kotlem w kotlowni?

    W mojej okolicy (G. Sląsk) "normalny" oznaczałoby węglowy. W tym przypadku
    taki kominek nie miałby uzasadnienia ekonomicznego. Generlanie nie widzę
    uzasadnienia ekonomicznego instalacji takiego kominka w przypadku posiadania
    kotłowni na paliwo stałe ekonomicznie optymalne w danym rejonie (ta sama
    robota, konieczność składowania opału, obłsugi kotła itd) . W tym sezonie
    wykonałem kilka instalacji kominków z płaszczem. Wszystkie miały miejsce u
    klientów z kotłownią gazową i cysterną LPG przed domem. Wszystkie miały
    miejsce u ludzi stosunkowo młodych (30+), którzy zasiedlili dom 12-24
    miesiące temu i których ścinały z nóg rachunki za LPG w sezonie grzewczym.
    IMHO w tych przypadkach jeżeli chcieli mieć oni kominek i obniżyć cenę
    ogrzewania domu to był dobry wybór z tym że we wszystkich przypadkach
    kominek ten przejął właściwie rolę głównego kotła w domu. Dlaczego mieli
    kotłownie gazowe i instalacje LPG? Nie wiem. We wwszystkich przypadkach taką
    sytuację po prostu zastałem a nie zwykłem komentować wyborów dokonywanych
    przez klienta. Przypuszczam że na etapie budowy domu chcieli mieć wygodnie i
    bezobsługowo, przypuszczam że decydując się na takie rozwiązanie nie mieli
    świadomości kosztów eksploatacji LPG bo większość młodych ludzi budujących
    domy to ludzie którzy dotychczas mieszkali w małych mieszkaniach w bloku i
    "chcą się wyrwać". Przypuszczam że nie było możliwości doprowadzenia gazu z
    sieci lub było to poza zasięgiem finansowym właścicieli domu, np 75 tyś zł
    za budowę rurociągu i przyłącza.
    Teraz rozmawiam z kolejną młodą parą która ma własny dom od kilku miesięcy.
    Tym razem dom z kotłownią na gaz ziemny- gotowy kupiony od dewelopera w
    stanie surowym ze wszystkimi instalacjami. Też chcą kominek z płaszczem choć
    zima się jeszcze nie zaczęła. Jak dotąd nie przydarzył mi się montaż kominka
    z płaszczem który oceniłbym jako nieuzasadniony ekonomicznie w odniesieniu
    do zastanej sytuacji.
    --
    Jackare