  • 21. Data: 2012-03-17 09:06:46
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jk1cbn$hfp$1@inews.gazeta.pl...

    > Umiesz czytać? To przeczytaj dokładniej co Ci napisałem kilka postów
    > wcześniej.
    > Poszukaj sobie sam linków np. poprzez google.
    > Wpisz hasło "palniki do spawania gazowego perun".
    > Oczywiście na Allegro znajdziesz masę przeróżnych palników z opisami
    > profesjonalny. Niestety w większości są to tandetne pseudo palniczki.

    P.S.
    Dobrych palników do spawania nie kupisz taniej jak za 500-1000zł.
    Czasami na Allegro pojawiają się jakieś używane palniki w cenach 100-200zł,
    ale osobiście odradzam kupowanie używanych, bo często są one już zużyte i
    wymagają kapitalnego remontu (wymiany wszystkich uszczelnień, zaworów,
    czasami i dysz). Okazuje się później, że dołożysz do tego interesu tyle, że
    wyjdzie drożej niż byś kupił nowe.
    Tu np. masz nowy komplet palnikó do spawania
    http://allegro.pl/palnik-acetylenowo-tlenowy-ps-216a
    -perun-f-v-i2196753091.html
    a tu do spawania i cięcia
    http://allegro.pl/perun-palnik-spawalniczy-kpl-cieci
    e-pu216a-y12-p-i2209991436.html
    Do tego trzeba kupić butle, węże, reduktory, zawory zwotne z szybkozłaczkami
    i już się robi koszt 3-4 tys. zł.
    Jakiś wózek do butli, preparaty do czyszczenia dysz, odzież ochronna,
    okulary i już znikają kolejne tysiaki.

    Za 1500-2000zł masz komplet do spawania TIG + MMA (spawanie elektrodą
    wolframową w osłonie argonu oraz spawanie zwykłymi elektrodami otulonymi).
    http://allegro.pl/dedra-desti200-spawarka-inwertorow
    a-tig-mma-200a-i2201122757.html
    http://allegro.pl/spawarka-inwertorowa-200a-tig-mma-
    pulse-desti203p-i2183934168.html
    http://allegro.pl/spawarka-inwertorowa-tig-wig-250a-
    mma-maska-gw-24m-i2147658723.html

    Za 2000-2500zł kupisz TIG + MMA + przecinarka plazmowa, którą potniesz i
    pospawasz w domu wszystko: rury, kątowniki, profile, zbiorniki, słupki,
    balustrady.
    http://allegro.pl/spawarka-tig-przecinarka-plazmowa-
    gwar-2-lata-i2203660223.html

    Te spawarki inwertorowe są bardzo lekkie i poręczne. Pospawasz nimi
    instalację CO, ogrodzenie, zbrojenie, a nawet barierki schodowe czy
    balkonowe ze stali nierdzewnej, z czym miałbyś problem, żeby wykonać
    palnikiem. Jedyna przewaga palnika gazowego jest w przypadku instalacji CO,
    ponieważ palnikiem gazowym wciśniesz się w każdy zakamarek. Ale robiąc
    instalację CO u siebie możesz tak rozplanować robotę, że wykonasz ją bez
    wiekszych problemów.

  • 22. Data: 2012-03-17 11:27:08
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > No to ciekawe .... Współpracuję z kilkoma firmami, w których spawa się
    > prawie i wyłacznie aluminium i nierdzewkę. Nie widziałem jeszcze ani
    > jednego spawacza, który zakładałby ołowiany fartuszek.

    To że TY nie widziałeś to jeszcze o niczym nie świadczy!!!
    Ja też widziałem całą masę "firm i fachowców" spawajacych łukiem bez
    okularów, pracujących bez masek z azbestem i wełną mineralną i wiele
    podobnych kwiatków, ale to o niczym nie świadczy!

    Sam łuk elektyczny emituje całe spektrum promieniowania świetlengo i EM,
    podobnie masz z plazmą, a łuk wytwarza plazmę, gorąca plazma może emitować
    intensywne promieniowanie w bardzo szerokim przedziale częstotliwości, od
    częstotliwości radiowych do twardego promieniowania rentgenowskiego, a nawet
    promieniowania gamma.

    Tak więc ołowiane fartuszki widziałem, ale najśmieszniejsze jest to że
    jeszcze nie widziałem maski spawalniczej z ołowiową szybką.

> [...]
    > Za 1500-2000zł masz komplet do spawania TIG + MMA (spawanie elektrodą
    > wolframową w osłonie argonu oraz spawanie zwykłymi elektrodami otulonymi).

    Muszę cię pochwalić za linki!!!
    Ale z twoich kalkulacji wynika że całkowity koszt spawania gazowego i
    elektrycznego to jeden H**
    Tylko zauważ ze zestawiasz palniki z najwyższej półki ze spawarkami z
    najniższej, bo sama dobra spawarka tig to spokojnie 10k zeta.

  • 23. Data: 2012-03-17 12:07:47
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > częstotliwości, od częstotliwości radiowych do twardego promieniowania
    > rentgenowskiego, a nawet promieniowania gamma.

    Piszesz głupoty. Nie wiem gdzieś się dowiedział o konieczności stosowania
    ołowianych fartuchów przez spawaczy?
    Skoro uważasz, że to ja się mylę to wskaż jakiekolwiek wiarygone źródło
    Twoich sensacji.

    Kolego o ile gdzieś tam jakiś amator sobie mógł pracować bez maski czy
    okularów o tyle ktoś, kto pracuje zawodowo, będąc codziennie narażonym na UV
    nie pozwoli sobie na to.
    Co do promieniowania Roentgena oraz gamma to nie te przedziały energetyczne.

    > Tak więc ołowiane fartuszki widziałem, ale najśmieszniejsze jest to że
    > jeszcze nie widziałem maski spawalniczej z ołowiową szybką.

    Gdzie widziałeś te fartuszki?
    Wskaż, gdzie je można kupić lub zobaczyć.
    Jeżeli faktycznie byłyby niezbedne przy pracach spawalniczych to powinny być
    nieodzownym elementem dostepnym w każdym sklepie spawalniczym. Pokaż mi w
    którym sklepie znalazłeś takie fartuchy.

> [...]
    > Tylko zauważ ze zestawiasz palniki z najwyższej półki ze spawarkami z
    > najniższej, bo sama dobra spawarka tig to spokojnie 10k zeta.

    Nie jest jeden H*
    Bo spawarkami z niższej półki pospawasz prawidłowo bez narażania się na
    niebezpieczeństwo.
    Palnikami i butlami zdezelowanymi oraz tymi z niższej półki (allegrowa
    chińszczyzna) niewiele zrobisz i będzie niebezpiecznie.
    Te palniki acetylenowo-tlenowe, które Ci wskazałem nie są z najwyższej
    półki. To jest popularny, dobrej jakości sprzęt.

  • 24. Data: 2012-03-17 16:42:36
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Piszesz głupoty. Nie wiem gdzieś się dowiedział o konieczności
    > stosowania ołowianych fartuchów przez spawaczy?

    Nigdzie się nie dowiadywałem, po prostu widziałem zawodowych spawaczy w
    ołowianych fartuszkach.

    > Kolego o ile gdzieś tam jakiś amator sobie mógł pracować bez maski
    > czy okularów o tyle ktoś, kto pracuje zawodowo, będąc codziennie
    > narażonym na UV nie pozwoli sobie na to.

    To pan piszesz głupoty, nie tylko zawodowi spawacze potrafią nie
    przestrzegać podstaw BHP a nawet zdrowego rozsądku, w innych branżach tak
    samo.

    > Skoro uważasz, że to ja się mylę to wskaż jakiekolwiek wiarygone źródło
    > Twoich sensacji.

    To nie są sensacje ale w miarę jawna wiedza, zainteresuj się terminem
    "Fizyka Plazmy", tylko pewnie w necie nic nie znajdziesz i będziesz musiał
    przejść się do dobrej specjalistycznej księgarni, czy biblioteki.

  • 25. Data: 2012-03-17 20:59:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2012 o 17:42:36 <news> napisał(a):

    > To nie są sensacje ale w miarę jawna wiedza, zainteresuj się terminem
    > "Fizyka Plazmy", tylko pewnie w necie nic nie znajdziesz i będziesz
    > musiał przejść się do dobrej specjalistycznej księgarni, czy biblioteki.

    Przestań się ośmieszać, w fartuszkach ołowianych chodzą tylko przy
    rentgenie
    i tylko tam, łuk elektryczny nie produkuje promieniowania rentgenowskiego.
    I zanim się znowu ośmieszysz to proponuję przeczytać, szczególnie 'źródła
    promieniowania'
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_rentgeno
    wskie

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2012-03-17 21:18:56
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Nigdzie się nie dowiadywałem, po prostu widziałem zawodowych spawaczy w
    > ołowianych fartuszkach.

    Na podstawie czego stwierdziłeś, że to był ołów?
    Wyglądu? Dotyku? Węchu? Smaku? A może po prostu Ci tak powiedzieli?

    > To pan piszesz głupoty, nie tylko zawodowi spawacze potrafią nie
    > przestrzegać podstaw BHP a nawet zdrowego rozsądku, w innych branżach tak
    > samo.

    Kolego Ty chyba na oczy nie widziałeś spawaczy zawodowych, skoro tak
    twierdzisz.

    > To nie są sensacje ale w miarę jawna wiedza, zainteresuj się terminem
    > "Fizyka Plazmy", tylko pewnie w necie nic nie znajdziesz i będziesz musiał
    > przejść się do dobrej specjalistycznej księgarni, czy biblioteki.

    Kolego i nadal twierdzę, że piszesz głupoty.
    Wiesz jak wytwarzane są promienie X (Roentgena)?
    Trzeba rozpędzić do dużej predkości elektrony i następnie je gwałtownie
    wyhamować. Trywialnie mówiąc, należy przypierdolić nimi w atom, a dokładniej
    mówiąc w wewętrzną powłokę atomową elektronów lub jądro.
    Żeby te elektrony mogły nabrać wystarczającej prędkości, na tyle
    wystarczajacej, żeby po wyhamowaniu mogły wzbudzić kwant promieniowania X to
    trzeba im dostarczyć dużej energii i dużego przyspieszenia. To
    przyspieszenie uzyskuje się bardzo wysokim napięciem pomiędzy katodą, z
    której zostają wybite elektrony, a anodą, w którą one uderzają. To napięcie
    musi mieć od ok. 40 do kilkuset tysięcy woltów.
    Żeby wytworzyć promieniowanie gamma trzeba dostarczyć jeszcze większej
    energii i rozpierd....ć jądra atomów uderzając je o siebie. Tu już nie
    wystarczą rozpędzone elektrony. Poza tym fartuch ołowiany, który mógłby
    powstrzymać promieniowanie gamma musiałby mieć od ok. 7 do 14 cm grubości w
    zależności od energii tego promieniowania.
    Już wyobrażam sobie Ciebie jak zakładasz na siebie fartuch ołowiany i
    pracujesz w nim przez 8 godzin.
    Fartuch taki będzie ważył bagatela od 800 do prawie 1600 kg, zakładając, że
    ma on 1m2 powierzchni (ok. 120-130cm wysokości i ok. 70-80cm szerokoci.
    W spawarkach napięcia tworzące łuk elektryczny nie przekraczają 100V.

    Naprawdę uwierz mi, że nie wiesz o czym piszesz. Nie masz najmniejszego
    pojęcia o promieniowaniu X oraz gamma.
    Przestań dalej wypisywać te bzdury, bo to czytają ludzie, a Ty ich
    wprowadzasz w błąd.

    Być może widziałeś pracowników zajmujących się defektoskopią roentgenowską,
    którzy z racji pracy z lampami Roengena muszą mieć na sobie takie fartuchy.
    Jednak ci ludzie nie zajmują się spawaniem, lecz badaniem spoin przy pomocy
    aparatury roentgenowskiej oraz wytwarzającej promieniowanie gamma, którymi
    dokonuje się prześwietleń spawów. W to uwierzę, ale z całą pewnością nigdy
    nie nosili, nie noszą i nosić nie będą takich fartuchów spawacze, bo nie
    mają takiej potrzeby.

  • 27. Data: 2012-03-18 09:02:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > stosowania ołowianych fartuchów przez spawaczy?
    > Skoro uważasz, że to ja się mylę to wskaż jakiekolwiek wiarygone

    nie zauważyłeś że dyskutujesz z trollem :)

  • 28. Data: 2012-03-18 12:09:15
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego Ty chyba na oczy nie widziałeś spawaczy zawodowych,
    > skoro tak twierdzisz.

    Człowieku a co to za fenomen jest ten spawacz zawodowy? nie rozśmieszaj!

    Powiem krótko, może faktycznie do okazjonalnego spawania warto kupić sobie
    za te 2kzł spawarkę TIG, przecież to promieniowanie okazjonalnie nie będzie
    aż tak szkodliwe, tylko jak grube blachy taka spawarka TIG 200A potrafi
    spawać, podobno 2,5mm, zgadza się?
    Podobno taka spawarka TIG nie nadaje się do spawania wszystkiego?
    Można nią spawać aluminium, stale węglowe? bo z opisów wynika że nadaje się
    tylko do stali stopowych, czy to może chodzi o zastosowany gaz Argon i jak
    by dać mieszankę Argonu i CO2 to można by i te stale węlowe spawać?

    > Kolego i nadal twierdzę, że piszesz głupoty. Wiesz jak wytwarzane są
    > promienie X (Roentgena)? Trzeba rozpędzić do dużej predkości
    > elektrony i następnie je gwałtownie wyhamować.

    Słuchaj, ja nie mam ochoty nikogo uświadamiać, przekonywać czy dokształcać
    na siłę!
    Rozumiem że dla ludzi pokroju po tygodniowym kursie spawania twierdzący ze
    są wybitnymi specjalistami w dziedzinie która ani specjalistycznej wiedzy
    ani umiejętności nie wymaga, jest to niepojęte i niezrozumiałe!
    Ja to doskonale rozumiem że tacy ludzie jak "MArek Dyjor" twierdzący że
    skoro ja nie spawałem gazowo to nie umiem spawać, nie są wstanie pojąć że ja
    kupując sobie dowolny sprzęt spawalniczy nauczę się nim spawać w ciągu góra
    kilku dni, więc tym bardziej nie są w stanie nawet pojąć takiego terminu jak
    "Fizyka Plazmy"
    Dostałeś źródło, nawet nie przekartkowałeś literatury a wykłócasz się na
    poziomie wiedzy ze szkoły podstawowej, bo zdaje się tam uczą o sposobie
    wytwarzania promieniowania X przez przyspieszanie elektronów kilowoltami i
    hamowaniu ich na elektrodzie.
    Musisz wiedzieć że to nie jedyny na świecie sposób powstawania
    promieniowania X, jest ich cała masa, od popularnych jak izotopy
    promieniotwórcze, po takie niepopularne jak generowanie promieniowania X
    przez rolkę taśmy w czasie jej rozwijania i nie są to jedyne sposoby, a
    plazma jest jednym z nich, ale pewnie mało który spawacz wie że coś takiego
    jak plazma przy spawaniu łukowym występuje, a plazma generuje bardzo
    szerokie widmo promieniowania, tak więc nie wykłócaj się tylko poczytaj
    literaturę naukową w temacie.
    Zresztą jak się nie zapoznasz to też się nic nie stanie bo to nie jest
    wiedza niezbędna do spawania.

  • 29. Data: 2012-03-18 12:53:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > spawać w ciągu góra kilku dni, więc tym bardziej nie są w stanie
    > nawet pojąć takiego terminu jak "Fizyka Plazmy"

    jak będziesz używał trudnych pojęć to od tego ludzie nie pomyślą że jesteś
    mądry, bo że nie jesteś mamy już widze na podstawie pozostałej treści twoich
    postów.

    jesteś zwykłym trollem i tyle.

  • 30. Data: 2012-03-18 13:45:28
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > poczytaj literaturę naukową w temacie.
    > Zresztą jak się nie zapoznasz to też się nic nie stanie bo to nie jest

    Przepraszam. Masz całkowitą rację. Spawarki TIG, MIG-MAG oraz MMA to
    zabójstwo dla Ciebie, któe technologicznie Cię przerasta. :)
    Palnik, który znalazłeś
    http://allegro.pl/reczny-palnik-gazowy-1300-stopni-s
    tabilny-pa-03-i2180816986.html
    będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni, bo nim wyrządzisz sobie najmniej
    krzywdy.

    Nie rozumiem tylko po co zadajesz pytania, skoro i tak Ty i tak wszystko
    wiesz najlepiej?