  • 171. Data: 2013-10-24 21:56:23
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 21:31:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > nihuja, nawet jesli jedziesz, to przeciez mozesz ich troszke pokredytowac

    No pewnie maja w systemie ograniczenie do ilustam procent zuzycia z
    poprzedniego sezonu i nie puszcza.. Nie wiem - ale pewnie mozna sporo
    zanizyc :) W zeszlym tygodniu zmienilem sposob rozliczania na prognozowany
    i pani wbila w system dokladnie podane przeze mnie kWh. Mi to pasi bo
    to akurat tauron bedzie mnie kredytowal przez cala zime, a nie ja jego :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 172. Data: 2013-10-24 22:27:22
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 21:22:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Sam pisales, ze masz grzalke 1,5kW na 2h wlaczana.
    >

    > 40 pln przy cenie 0,62 to wychodzi 64kWh czyli 2,1kWh / dobe. Normalna
    >
    > 4-osobowa rodzina zuzywa 20-30kWh / dobe na cele CWU czyli 10 x tyle :)

    > Oh god... Bo tyle zuzywa kazda sredniej wielkosci energooszczedna, nowoczesna
    >
    > lodowka :)

    > Bo przedstawiasz jakies dziwne wyliczenia. Swoja droga na Tym ostatnim jpgu
    >
    > sa dwie faktury na 160 pln w tym samym dniu (w marcu) wystawione..

    > W bloku nie miales bojlera i rekuperatora. Wychodzi wiec, ze w bloku placiles

> [...]

    Tak z jego wyliczeń wychodzi. Z prądem jest jak z powietrzem. Można zejść z zużyciem
    powietrza do oddychania do pewnego minimum. I więcej jak się zejdzie to przestaje się
    oddychać na zawsze. Jest jakaś magiczna minimalna ilość prądu jaką się zużywa żeby
    żyć na stosownym poziomie. Poziomy mogą być różne. Jednemu wystarczy najmniejsza
    żarówka energooszczędna. Przeciętniak ( od 1 do 2+2) bez grzania wody na mycie musi
    zużyć nie mniej niż za 80-120 złotych na miesiąc. Przy takiej opłacie za prąd ma się
    minimalny standard jaki można uzyskać z prądu. Jak ktoś chce używać prądu do robienia
    cieplej wody to liczenie jest proste. Podgrzanie wody do wanny to 3kWh na jedną
    osobę. Prysznic połowa tej kwoty. Przy małych dzieciach da się skorzystać z taniej
    taryfy ale jest to mało opłacalne bo idą wcześniej spać niż się włącza tańszy prąd.
    Utrzymywanie dużej ilości wody w wysokiej temperaturze sporo kosztuje. Wiem coś o tym
    i dlatego przeszedłem na hardcorowy sposób grzania wody na kąpanie. Bojler 50 litrów
    i grzałka 4,5kW. Dało to dzienne oszczędności na poziomie złotówki.

  • 173. Data: 2013-10-24 22:33:39
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > sa dwie faktury na 160 pln w tym samym dniu (w marcu) wystawione..

    > W bloku nie miales bojlera i rekuperatora. Wychodzi wiec, ze w bloku placiles

    Trzy kilowatogodziny dziennie nie wystarczą za zaspokojenie potrzeb cztero osobowej
    rodziny na ciepłą wodę. Oczywiście pod warunkiem że nie myją się w misce tylko biorą
    prysznice. Średniorocznie wanna wody to 3kWh.

  • 174. Data: 2013-10-24 23:01:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 19:50:45 +0200 osobnik zwany Ghost napisał:

    > Mam na mysli wok nie "wok" i nie dno jest problemem, a sposob ogrzewania
    > "po calosci"

    co znaczy po całości? całą powierzchnię? a skąd takie barbarzyństwo Ci
    się wzięło? Woka grzeje sie na samym dole w szczycie kuli i nic więcej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 175. Data: 2013-10-24 23:02:23
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Trzy kilowatogodziny dziennie nie wystarczą za zaspokojenie potrzeb cztero
    >osobowej rodziny na ciepłą wodę. Oczywiście pod warunkiem że nie myją się w
    >misce tylko biorą prysznice. >redniorocznie wanna wody to 3kWh.

    Nawet przy tzw braniu prysznica można zużyć tyle samo wody jak przy kąpieli
    w wannie a można naprawdę mało.
    Jeśli ktoś stoi sobie pod deszczownicą , woda leci i kąpie się z kilka minut
    i woda ciągle mocnym strumieniem leci to zużyje mnóstwo wody a tak naprawdę
    aby się umyć wystarczy "namoczyć" ciało , umyć się gąbką i spłukać i podczas
    namydlania nie musi wcale lecieć woda ...

    W wielu krajach ludzie którzy dbają o środowisko właśnie tak się myją.
    Zamiast bezsensowanie marnować wodę można ją wykorzystać do max.
    Tak samo przy goleniu czy myciu zębów. Nie musi cały czas być otwarty kran

    Ja staram się żyć według tych zasad.

    I wiele innych nawyków ...

    Kiedyś czytałem , że mimo że Polacy zużywają bardzo dużo wody , wcale nie są
    czyściochami. Po prostu marnujemy wodę.

  • 176. Data: 2013-10-24 23:18:49
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 23:02:23 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

> [...]
    >

    > I wiele innych nawyków ...
    >

    > Kiedyś czytałem , że mimo że Polacy zużywają bardzo dużo wody , wcale nie są

    Trzy kilowatogodziny nie wystarczą na zaspokojenie potrzeb cztero osobowej rodziny
    jeśli idzie o zużycie ciepłej wody. Trzy kilowatogodziny zużywałem na siebie jak nie
    odzyskiwałem ciepła z wody po kąpaniu w wannie. A`że takiej instalacji jak mam byle
    ciul nie zrobi a kupić się nie da to znaczy że jak ktoś pisze o 1,5kW na dwie godziny
    dziennie to znaczy ze lipę goni po całości.

  • 177. Data: 2013-10-24 23:45:20
    Od: m...@g...com

    On Thursday, October 24, 2013 8:14:37 PM UTC+2, k...@g...com wrote:

    > Ciekawe skąd masz informacje o tych mocach potrzebnych do woka. Wok jest garnkiem w
    którym do grzania potrzebne są minimalne moce. To że w wietnamskiej budce jedzie na
    taborecie gazowym nie jest wzorcem grzania dla tego typu garnka. Tam skąd wok
    pochodzi i gdzie był używany od tak dawna że ludzi w Europie praktycznie wtedy nie
    był, do grzania musiała wystarczyć garść chrustu a nie ognisko.

    Ale jeśli chcesz zrobić prawdziwe stir-fry to niestety tak to wygląda. To tak samo
    jak różne piece ziemne - niby to byle jama w ziemi, ale w środku 400-500 stopni
    potrafi być - wyciągniesz takie coś w piekarniku (poza pirolizą?)

    Przyjrzyj się na czym gotuje przeciętny wietnamiec i czy ma to wiele wspólnego z
    ogniskiem czy choćby zwykłym palnikiem gazowym ;)

    mucher

  • 178. Data: 2013-10-25 00:11:16
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 23:45:20 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

> [...]
    >

    > Przyjrzyj się na czym gotuje przeciętny wietnamiec i czy ma to wiele wspólnego z
    ogniskiem czy choćby zwykłym palnikiem gazowym ;)

    Nie wiem na czym gotuje przeciętny Wietnamczyk. Mogę jedynie podejrzewać ze gotuje w
    zwykłych garnkach na kuchence elektrycznej albo gazowej.

  • 179. Data: 2013-10-25 07:32:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > co znaczy po całości? całą powierzchnię?

    Nie, na maksa, cala moca (choc nie zawsze).

  • 180. Data: 2013-10-25 07:48:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    >zanizyc :) W zeszlym tygodniu zmienilem sposob rozliczania na prognozowany
    >i pani wbila w system dokladnie podane przeze mnie kWh.

    Miales podglad na monitor?